Het is al even geleden, maar aan het begin van dit jaar begonnen we met het blok Health. Een nieuwe opleiding, andere werkwijze en een heel nieuw avontuur. Best zenuwachtig was ik, toen we moesten beginnen met het maken van een trendrapport met de laatste trends over Health. Geen idee hoe ik het aan moest pakken en hoe het eruit moest komen te zien. En dan was de grootste vraag nog, waar ga ik in hemelsnaam die trends vinden?! Maar gelukkig waren daar de lessen en gastcolleges. Die hielpen ons aardig op weg zodat we toch nog een mooi rapport in elkaar konden knallen. Onze opdrachtgever was GGZ Eindhoven, een zorginstelling voor mensen met geestelijke problemen. Na een bezoek en een uitgebreidde, en vooral interessante rondleiding, begonnen we aan ons rapport. GGZ hoopte op een aantal trends die zij zelf ook kunnen toepassen in de toekomst. Een uitdaging, maar het moest te doen zijn. Met ons groepje zijn we gaan brainstormen waar we trends konden gaan vinden. Na de taken te hebben verdeeld zijn we aan de slag gegaan. Na 5 weken hebben we, naar mijn mening, een mooi rapport in kunnen leveren waarmee GGZ ook erg tevreden was.

De lessen bij Health waren allemaal helemaal nieuw en vooral erg wennen. De theorielessen van John Matthijs waren naar mijn mening, erg saai. Een overdosis aan informatie, in een te benauwd lokaal, en wat ook nog eens te lang duurde. Maar gelukkig waren daar ook de leukere lessen. Zoals de lessen van Nina, Inez en Tessa. Iets wat mij veel geholpen heeft. Hoe zitten wij jongeren in elkaar, en vooral ‘wat is een trend?’. Ik ben blij dat in deze periode veel duidelijk is geworden en dat ik gelukkig na een week niet zo zenuwachtig meer was. Er zijn momenten geweest dat ik het niets vond en dacht ‘wat doe ik hier?’. Maar het is uiteindelijk allemaal goed verlopen en begon ik met heel veel zin aan het nieuwe blok. Én, alle studiepunten waren gehaald! Verbeterpunten zijn er altijd maar een goed begin is het halve werk.

