Een paar weken geleden begonnen we met het tweede blok, Leisure. Een blok waar ik onwijs naar uit keek, omdat ik heb lopen twijfelen om vrijetijdsmanagement te gaan studeren. Daarnaast ging ik ook naar een nieuwe klas, iets waar ik ook heel erg veel zin in had. Kortom, eigenlijk weer een nieuw begin. Eigenlijk was het meteen gezellig, samen met nog 6 anderen uit 1E gingen we naar 1F, ook wel 1Feest! Nou een feest is het zeker. De projectgroepen werden gemaakt en ik had me voorgenomen om met mensen te gaan samenwerken waar ik nog niet mee had samengewerkt. Dus, niet met mijn vriendinnetjes maar met andere. Ik ben blij dat ik dit heb gedaan want zo leer je meteen ook andere mensen kennen. De opdracht voor deze periode was: conceptversterking. De opdrachtgever die wij graag wilde was Landal Duc de Brabant, en die kregen we ook. We waren erg blij want we waren allemaal enthousiast over deze opdrachtgever. We zijn erheen geweest en het werd meteen duidelijk wat het concept was en wat de opdrachtgever graag wilde. Eerst moesten we een analyse maken over alle opdrachtgevers, een analyse die erg mooi is geworden en waar we ook een erg goed cijfer voor hebben gekregen. Daarna begonnen we met het versterken van het concept. We begonnen met allerlei brainstormsessies, technieken die we hadden geleerd bij de creatieve tweedaagse. Na deze sessies kwamen we uit bij een super goed idee. Landal Duc de Brabant was al bezig met wellness maar wilde dit graag gaan uitbreiden in de toekomst, iets waar we goed mee aan de slag konden. Ons idee was om er een basic wellness-centrum aan toe te voegen. Je kunt daar de basis wellnessbehandelingen krijgen en daarnaast kan je ze ook als workshop doen. Zo leer je meteen hoe het moet en kan je het ook meteen oefenen op iemand. Iets wat voor jongeren natuurlijk erg aantrekkelijk is aangezien dit ook scheelt in prijs. Vaak is wellness heel duur en is de drempel dus te hoog voor ze. Door de basic behandelingen en technieken toe te passen is het qua prijs nog te doen. Bij de presentatie vond de opdrachtgever ons idee het beste, omdat het makkelijk toe te passen is in de toekomst. Dus wie weet doet Landal ooit iets met ons idee!

Dit blok vond ik de theorie lessen erg leuk, ik kan eigenlijk geen enkele les verzinnen die ik niet leuk vond. Wel vindt ik het coolhunten het minst leuk, misschien omdat ik dit nog steeds erg moeilijk vind. Ook vond ik de fieldtrip naar Breda erg leuk, ik was nog nooit in deze stad geweest. Deze periode vond ik ontzettend leuk en heel erg leerzaam. Ik wist nu zeker dat ik door wilde met ILS en had alweer zin in het volgende blok!

