Appearance, als je mij dit een jaar geleden had gevraagd dan had ik waarschijnlijk geantwoord, wat?! Ik had geen flauw idee wat Appearance inhield, ja iets met mode en volgens mij ook uiterlijk maar verder dan dat kwam ik ook niet. Nu we het blok hebben afgerond is het voor mij gelukkig wel duidelijk. Het gaat om uiterlijk én innerlijk, wie jij bent, het totaalplaatje. Ik heb dit blok gemerkt dat het niet echt mijn ding is. Ik vind het leuk, maar niet ontzettend interessant. Ik vond het Appearance Event wel een echte uitdaging. Je eigen event verzinnen, waar moeten we in godsnaam beginnen? Ik had geen flauw idee en daarnaast hadden we ook nog eens mannen, weer een uitdaging. We waren er snel uit, het moest vooral humoristisch zijn en niet te serieus. Ik ben blij met het resultaat, Oh no, you’re a hero! Wel hadden we het veel beter kunnen uitwerken, het was nu allemaal snel snel snel. Maar hoe wil je dan ook een goed event neerzetten en 5 weken tijd, zonder enige ervaring? Dat was wel een minpuntje van dit blok, ik vond dat er te weinig tijd was om echt een statement neer te zetten. Gelukkig was het ontzettend druk en waren er heel veel enthousiaste mensen die mee wilden doen aan ons heldenspel.

Ook al is Appearance niet helemaal mijn ding, ik ben wel blij dat we het hebben. Ik heb veel geleerd, terwijl ik dacht dat ik er al best veel vanaf wist. Ik vond het altijd een oppervlakkig iets, uiterlijk. Maar het leven draait er wel om, om jezelf en hoe je eruit ziet. Ik vind het leuk om me erin te verdiepen, waarom mensen eruitzien zoals ze eruit zien. Wat is de gedachte erachter en waarom zijn ze zo?

Ik vond het een leuk blok, met leuke gastdocenten. Jammer van de expertmeeting dat die een beetje tegenviel, maar ILS kon er niks aan doen dat er een aantal op het laatste moment niet konden. De les van Anja over coole mannen en vrouwen vond ik erg leuk! Leerzaam ook vooral. De lessen van Simone over de mode vond ik leuk, altijd interessant om de geschiedenis ergens van te weten. Het textielmuseum vond ik interessant, mooi om te zien hoe ze stoffen maken en wat je allemaal wel niet kunt  bedenken.

Ik zal altijd geinteresseerd zijn in mode en uiterlijk, maar echt mijn ding zal het niet worden.

